The year is about to end, and before that happens, I'd like to throw in a quick update regarding four specific things:
1st.- Early Gameplay Preview
On December 12th and 13th, I showcased a little tech. demo of Spirit Huntress at RetroSevilla, a retro-gaming expo taking place at Seville, my hometown.
My friend Esciron (@esciron) recorded and edited some excerpts of such demo, and I decided to upload them as a little preview-trailer for public viewing:
Please, note that this is early footage of a game still in deep development. Therefore, you'll be able to find a lot of errors, such as inconsistencies in the animations, seams in some backgrounds, general emptyness...
Also, I removed the combat sections to save that footage for a full fledged trailer coming really soon (January).
Consider this video some kind of teaser-trailer.
2nd.- Game website
The site has a subscription form you can fill in case you wish to be directly notified when the Kickstarter campaing begins.
It only features two screenshots and a brief description so far, as well as link to all the social-media related stuff (twitter, devblogs, youtube & twitch channels, Steam page, etc), but I'll keep adding content in it.
3.- Voice acting announcements
As I stated in previous posts, Hibari will be voiced by by Sydney P. (@Sydsnap) and by Laura Peña (@Laura_PG_) in the spanish localization.
That being said, I'm glad to announce that Lei will be voiced by the very talented Caitlin Myers (@MOM0KI).
Welcome to the team, Momoki!
4.- Steam Greenlight Concept Site
Finally, I created a Steam Greenlight Concept page for Spirit Huntress that you can visit here.
Note it's not a propper Greenlight Page, for this is only a concept page for a game project.
Still, your vote would be really useful to help create a fanbase for the game, so please, consider upvoting and sharing with your friends.
That's all for now! Stay tuned, news are coming really soon!
Como me alegro que este juego siga quemando etapas,ojala pase el greenlight,creo que puede hacerlo aunque claro eso depende de varios factores incluido un poco de suerte, cuando empezé a crear juegos con el rpg maker cuando tenia 14 o 15 años tus trabajos siempre fueron los que mas me inspiraron, como un punto en el que fijarme, hacias cosas diferentes inspiradas en tus gustos y convicciones y querias darle una gran personalidad a tus proyectos (aunque puedan estar inspirados en otros juegos como el olympos y wind waker y spirit huntress y muramasa) pero esque esos juegos son arte sabes en lo que inspirarte porque tienes talento y creo que puedes lograr productos muy exquisitos, te deseo toda la suerte compañero y si no hay suerte con el greenlight intentalo de otras formas todas las que puedas pero este juego tiene que triunfar aunque sea pòr justicia divina por todo el esfuerzo y ilusiones que hay detras de el, espero en un año o dos seguir tus pasos y cumplir mi sueño de lanzar un juego que incluya un pedazito de mi.
ReplyDeleteTe deseo toda la suerte ito y estoy seguro de que todo al final merecera la pena ;)
Muchas gracias Sánchez, un placer seguir leyéndote por aquí tras tanto tiempo :)
ReplyDeleteVoy pasito a pasito, como bien dices hace falta suerte. Pero lo importante es no rendirse y saber sacrificarlo todo. Fue una decisión muy dura pero todavía no me he arrepentido.
Comentarios como los tuyos ayudan a que siga siendo así :)
Gracias por pasarte, y mucha suerte con tus proyectos!