The year is about to end, and before that happens, I'd like to throw in a quick update regarding four specific things:


1st.- Early Gameplay Preview


On December 12th and 13th, I showcased a little tech. demo of Spirit Huntress at RetroSevilla, a retro-gaming expo taking place at Seville, my hometown.

My friend Esciron (@esciron) recorded and edited some excerpts of such demo, and I decided to upload them as a little preview-trailer for public viewing:




Please, note that this is early footage of a game still in deep development. Therefore, you'll be able to find a lot of errors, such as inconsistencies in the animations, seams in some backgrounds, general emptyness...

Also, I removed the combat sections to save that footage for a full fledged trailer coming really soon (January).

Consider this video some kind of teaser-trailer.


2nd.- Game website


I created a website for the game. Not much more to say about that, except: check it out here www.spirithuntress.com.

The site has a subscription form you can fill in case you wish to be directly notified when the Kickstarter campaing begins.

It only features two screenshots and a brief description so far, as well as link to all the social-media related stuff (twitter, devblogs, youtube & twitch channels, Steam page, etc), but I'll keep adding content in it.





3.- Voice acting announcements

As I stated in previous posts, Hibari will be voiced by  by Sydney P. (@Sydsnap) and by Laura Peña (@Laura_PG_) in the spanish localization.

That being said, I'm glad to announce that Lei will be voiced by the very talented Caitlin Myers (@MOM0KI).

Welcome to the team, Momoki!




4.- Steam Greenlight Concept Site 

Finally, I created a Steam Greenlight Concept page for Spirit Huntress that you can visit here.

Note it's not a propper Greenlight Page, for this is only a concept page for a game project.

Still, your vote would be really useful to help create a fanbase for the game, so please, consider upvoting and sharing with your friends.






That's all for now! Stay tuned, news are coming really soon!



2 comments:

  1. Como me alegro que este juego siga quemando etapas,ojala pase el greenlight,creo que puede hacerlo aunque claro eso depende de varios factores incluido un poco de suerte, cuando empezé a crear juegos con el rpg maker cuando tenia 14 o 15 años tus trabajos siempre fueron los que mas me inspiraron, como un punto en el que fijarme, hacias cosas diferentes inspiradas en tus gustos y convicciones y querias darle una gran personalidad a tus proyectos (aunque puedan estar inspirados en otros juegos como el olympos y wind waker y spirit huntress y muramasa) pero esque esos juegos son arte sabes en lo que inspirarte porque tienes talento y creo que puedes lograr productos muy exquisitos, te deseo toda la suerte compañero y si no hay suerte con el greenlight intentalo de otras formas todas las que puedas pero este juego tiene que triunfar aunque sea pòr justicia divina por todo el esfuerzo y ilusiones que hay detras de el, espero en un año o dos seguir tus pasos y cumplir mi sueño de lanzar un juego que incluya un pedazito de mi.
    Te deseo toda la suerte ito y estoy seguro de que todo al final merecera la pena ;)

    ReplyDelete
  2. Muchas gracias Sánchez, un placer seguir leyéndote por aquí tras tanto tiempo :)

    Voy pasito a pasito, como bien dices hace falta suerte. Pero lo importante es no rendirse y saber sacrificarlo todo. Fue una decisión muy dura pero todavía no me he arrepentido.

    Comentarios como los tuyos ayudan a que siga siendo así :)

    Gracias por pasarte, y mucha suerte con tus proyectos!

    ReplyDelete